Organizační řád - Městská část Brno-Židenice

Městská část Brno-Židenice

Organizační řád ÚMČ Brno-Židenice

Organizační směrnice č. 2

Organizační řád ÚMČ Brno-Židenice

 

Vydání č.    1

Účinnost:    01.09.2024   

 

Č.j.: BZID 17006/24/UT/SLE
Vydal/schválil:

Rada městské části Brno-Židenice

44. zasedání RMČ Brno-Židenice usnesením RMČ/2024/44/2.

Datum vydání: 27.08.2024
Datum účinnosti: 01.09.2024
Zpracovatel: Mgr. Pavel Šlesinger
Závaznost pro:

Zaměstnanci ÚMČ Brno-Židenice

Rada městské části Brno-Židenice

Pověřeni výkladem:

Mgr. Pavel Šlesinger

Mgr. Marek Ciprian

Související vnitřní předpisy: Obecně závazná vyhláška č. 20/2001, kterou se vydává Statut města Brna, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „Statut“)
Související záznamy a formuláře: nejsou
Derogace: Organizační řád ÚMČ schválený RMČ 8/13 dne 17.06.2019 včetně aktualizovaných příloh č. 1 a č. 2.

Historie změn:

Číslo vydání Datum Článek Stručný popis změny
       

 

Článek I

Úvod

  1. Organizační řád Úřadu městské části Brno-Židenice (dále jen ÚMČ) je vydáván v návaznosti na obecně závaznou vyhlášku č. 20/2001, kterou se vydává Statut města Brna, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „Statut“), a příslušné obecně závazné právní předpisy, zejména zákon č. 128/2000 Sb., o obcích, ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 312/2002 Sb., o úřednících územně samosprávných celků, ve znění pozdějších předpisů a zákon č. 262/2006 Sb., zákoník práce, ve znění pozdějších předpisů a nesmí být s těmito předpisy v rozporu.
  2. Organizační řád ÚMČ je organizační norma, která stanoví zejména postavení a působnost ÚMČ, jeho organizační strukturu, systém jeho řízení, základní postavení, práva a povinnosti starosty městské části, místostarostů, tajemníka, interního auditora a dalších zaměstnanců statutárního města Brna zařazených do ÚMČ. Organizační řád ÚMČ stanovuje u jednotlivých organizačních jednotek dělbu práce mezi nimi.
  3. Na Organizační řád ÚMČ navazují všechny ostatní řídící akty ÚMČ, jejichž obsah a uplatňování nesmí být s Organizačním řádem ÚMČ v rozporu.
  4. Organizační řád ÚMČ včetně jeho změn a doplňků schvaluje Rada městské části Brno-Židenice.
  5. Organizační řád ÚMČ je vnitřním předpisem MČ Brno-Židenice a je závazný pro všechny osoby organizačně zařazené do struktury ÚMČ Brno-Židenice.

 

Článek II

Základní ustanovení

  1. ÚMČ Brno-Židenice plní úkoly obce v samostatné i přenesené působnosti.
  2. V souladu s ustanovením § 5, odst. 2 zákona č. 128/2000 Sb., o obcích, ve znění pozdějších předpisů, plní ÚMČ funkci obecního úřadu a v souladu s ustanovením § 64 odst. 2 a § 139 odst. 1 téhož zákona i funkci pověřeného obecního úřadu a obecního úřadu obce s rozšířenou působností.
  3. V oblasti samostatné působnosti ÚMČ Brno-Židenice plní úkoly, které mu uložilo ZMČ Brno-Židenice nebo RMČ Brno-Židenice a rovněž pomáhá výborům zastupitelstva a komisím rady v jejich činnosti, a to v souladu s jednacími řády těchto orgánů.
  4. Úřad městské části vykonává státní správu (s výjimkou věcí, které patří do působnosti zastupitelstva městské části, rady městské části a zvláštních orgánů městské části, případně komisí RMČ a výborů ZMČ):
    1. kterou podle zvláštních zákonů vykonávají obce,
    2. která je mu svěřena Statutem.

 

Článek III

Organizační struktura ÚMČ

  1. ÚMČ tvoří starosta, místostarostové (případně další uvolněný člen zastupitelstva), tajemník ÚMČ, interní auditor a další zaměstnanci statutárního města Brna zařazení do tohoto úřadu. V čele ÚMČ je starosta.
  2. Rada městské části Brno-Židenice (dále jen RMČ) zřizuje pro jednotlivé oblasti odborné činnosti ÚMČ úsek, odbory, oddělení a referáty, v nichž jsou začleněni zaměstnanci statutárního města Brna zařazení do tohoto úřadu.
  3. Organizační útvary ÚMČ:
    1. Úsek - Úsek je organizační útvar, který zřídila RMČ pro oblast činností souvisejících s úkoly všech ostatních útvarů ÚMČ. Úsek je přímo podřízen tajemníkovi úřadu. Úsek lze dále vnitřně členit na nižší organizační stupně, kterými jsou referáty (případně oddělení).
    2. Odbor - Odbor je organizační útvar, který zřídila RMČ pro určenou oblast činností. V jeho čele je vedoucí odboru. Odbor lze dále vnitřně členit na nižší organizační stupně, kterými jsou oddělení a referáty,
    3. Oddělení - Oddělení je organizační útvar, který zřídila RMČ pro určenou oblast činností určitého odboru. V jeho čele je vedoucí oddělení. Oddělení lze dále vnitřně členit na nižší organizační stupně, kterými jsou referáty.
    4. Referát - Referát je nejnižší organizační útvar úřadu. Podle rozsahu zabezpečovaných činností je tvořen jedním nebo několika funkčními místy. V případě, že je to vhodné a účelné, může tajemník ÚMČ na návrh vedoucího oddělení nebo odboru pověřit některého ze zaměstnanců zařazených do referátu zastupováním referátu. Zástupce referátu není vedoucím úředníkem dle zákona č. 312/2002 Sb., o úřednících územních samosprávných celků. Rozsah oprávnění zástupce referátu bude individuálně stanoven v interním sdělení tajemníka ÚMČ o pověření zastupováním.
  4. RMČ zřídila útvary uvedené v příloze č. 1 tohoto Organizačního řádu ÚMČ.
  5. Grafické vyjádření organizačního uspořádání ÚMČ je uvedeno v příloze č. 2 tohoto Organizačního řádu ÚMČ, kde jsou vedle výše citovaných útvarů uvedeny i další speciální organizační složky ÚMČ.

 

Článek IV

Systém řízení

Řídící stupně ÚMČ

  1. Řízení ÚMČ je realizováno těmito řídícími stupni:
    1. starosta městské části Brno-Židenice;
    2. tajemník ÚMČ;
    3. vedoucí odboru;
    4. vedoucí oddělení (případně vedoucí referátu);
    5. Zvláštní postavení oddělené od řídících a výkonných struktur zaujímá nezávislý interní auditor, který je přímo podřízen starostovi.
  2. Zvláštní postavení oddělené od řídících a výkonných struktur zaujímá Pověřenec pro ochranu osobních údajů. Pověřenec vykonává úkoly stanovené nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 ze dne 27.04.2016, o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů) (dále jen „GDPR“). Pověřenec vykonává úkoly stanovené interní směrnicí ÚMČ. Dle čl. 38 odst. 3 GDPR je pověřenec přímo podřízen tajemníkovi ÚMČ Brno-Židenice.

Spolupráce útvarů ÚMČ

  1. Všechny útvary mají právo a zároveň i povinnost spolupracovat v rámci problematiky, která spadá do jejich působnosti. Jedná se především o shromažďování komplexních stanovisek, předkládání odborných názorů a týmová řešení zvlášť závažných úkolů přesahujících rámec jednoho útvaru.

Vzájemná koordinace stanovisek

  1. Případnou koordinaci odborných stanovisek více útvarů zabezpečuje:
    1. vedoucí odboru nebo oddělení pro jím řízené referáty,
    2. tajemník ÚMČ pro úseky a odbory ÚMČ.

Soustava řídících aktů ÚMČ

  1. Pro uplatnění jednotného systému řízení uvnitř úřadu jsou vydávány tyto interní normativní akty:
    1. organizační:
      • Organizační řád ÚMČ (vydává tajemník ÚMČ a schvaluje RMČ)
      • Pracovní řád ÚMČ (vydává tajemník ÚMČ)
      • Spisový řád ÚMČ (vydává tajemník ÚMČ)
      • Oběh účetních dokladů včetně podpisových vzorů (vydává tajemník ÚMČ a schvaluje starosta)
      • Směrnice tajemníka ÚMČ (vydává tajemník ÚMČ)
    2.  kontrolní:
      • Řídící kontrola na ÚMČ (vydává tajemník ÚMČ a schvaluje starosta)
      • Zabezpečení výkonu interního auditu na ÚMČ (vydává tajemník ÚMČ a schvaluje starosta)
      • Veřejnosprávní kontrola (vydává tajemník ÚMČ a schvaluje starosta)
    3.  řídící:
      • Příkazy starosty (k provedení nápravných opatření), Příkazy tajemníka ÚMČ a ostatních vedoucích zaměstnanců.
    4.  informativní:
      • Informace tajemníka ÚMČ a ostatních vedoucích zaměstnanců.
  2. Zásady tvorby a uplatňování interních normativních aktů ÚMČ jsou upraveny samostatnou směrnicí tajemníka ÚMČ.

Kontrolní a informační činnost

  1. Povinností starosty jako vedoucího orgánu veřejné správy je zajistit na ÚMČ funkční vnitřní kontrolní systém sestávající se z řídící kontroly a interního auditu, tak jak mu to ukládá ustanovení 25 zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů (zákon o finanční kontrole), ve znění pozdějších předpisů.
  2. Povinností pověřených zaměstnanců úřadu (Podpisový řád) je provádět řídící kontrolu a předběžnou a průběžnou veřejnosprávní kontrolu v návaznosti na ustanovení zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů (zákon o finanční kontrole), ve znění pozdějších předpisů a Vyhlášky MF č. 416/2004 Sb., kterou se provádí zákon o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů.
  3. Povinností nezávislého útvaru interního auditu a finanční kontroly (resp. interního auditora) je zajišťovat na ÚMČ činnost interního auditu a provádět následné veřejnosprávní kontroly u příspěvkových organizací zřízených městskou částí. Tyto následné veřejnosprávní kontroly nahrazují interní audit, který u těchto příspěvkových organizací nebyl zřízen. Prověřuje se přiměřenost a účinnost řídící kontroly příspěvkové organizace.
  4. Interní auditor zajišťuje rovněž, formou následných veřejnoprávních kontrol, kontrolu čerpání veřejných finančních podpor poskytnutých fyzickým a právnickým osobám.
  5. Povinností každého orgánu a útvaru ÚMČ je vykonávat kontrolní činnost v rozsahu vymezené odborné působnosti.
  6. Povinností každého orgánu a útvaru ÚMČ je poskytnout informace vztahující se k jeho působnosti v souladu se zákonem č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím ve znění pozdějších předpisů a v souladu se zákonem č. 123/1998 Sb., o právu na informace o životním prostředí, ve znění pozdějších předpisů, vést o tomto průběžnou evidenci a předávat ji Úseku tajemníka ÚMČ k dalšímu zpracování.

 

Článek V

Starosta a místostarostové

  1. Starosta městské části Brno-Židenice vykonává činnosti dle čl. 13 obecně závazné vyhlášky č. 20/2001, kterou se vydává Statut města Brna, ve znění pozdějších vyhlášek, zejména:
    • vykonává svou funkci v rozsahu práv a povinností stanovených v §§ 103–108 zákona č. 128/2000 Sb., o obcích, ve znění pozdějších předpisů
    • je členem Sněmu starostů města Brna
    • je předsedou Bezpečnostní rady a Povodňové komise městské části Brno-Židenice.
  2. Místostarosta pověřený zastupováním starosty městské části Brno-Židenice
    • zastupuje starostu v době jeho nepřítomnosti, jedná a rozhoduje ve všech věcech, které jsou svěřeny starostovi (§ 104 odst. 1 zákona č.128/2000 Sb., o obcích, ve znění pozdějších předpisů).
  3. Místostarostové (jeden nebo více), případně uvolněný člen zastupitelstva
    • vykonávají samostatnou působnost pro oblasti stanovené rozhodnutím Zastupitelstva městské části Brno-Židenice (dále jen ZMČ).
  4. Porada starosty
    • je poradní a koordinační orgán svolávaný starostou. Porady starosty se účastní starosta, místostarostové, případně uvolněný člen zastupitelstva, tajemník ÚMČ, pozvaní hosté a je svolávána dle potřeby.
    • porada starosty projednává především materiály, které jsou předkládány na jednání RMČ a ZMČ, řeší organizační záležitosti městské části a veřejné zakázky v rozsahu a za podmínek daných interním normativním aktem vztahujícím se k zadávání veřejných zakázek.

 

Článek VI

Interní audit

  1. Interní audit je nezávislá, objektivní, zjišťovací a konzultační činnost zaměřená na zlepšení provozu organizace. Pomáhá organizaci dosáhnout její cíle tím, že zavádí systematicky metodický přístup k hodnocení a zlepšení efektivnosti řízení rizik, řídících a kontrolních procesů (definice interního auditu).
  2. Interní auditor je funkčně nezávislý zaměstnanec, organizačně oddělený od řídících a výkonných struktur, kterého jmenuje a odvolává RMČ a který na ÚMČ zajišťuje auditní činnost blíže specifikovanou v příloze č. 1 k tomuto Organizačnímu řádu ÚMČ.
  3. Interní auditor ÚMČ zajišťuje:
    1. interní audit na ÚMČ;
    2. veřejnosprávní kontrolu následnou u příspěvkových organizací zřízených městskou částí;
    3. veřejnosprávní kontrolu následnou u příjemců veřejné finanční podpory.
  4. Základní práva a povinnosti auditora a auditovaných osob jsou podrobně uvedena v interní směrnici Zabezpečení výkonu interního auditu. Tato práva a povinnosti vyplývají z příslušných ustanovení zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě ve znění pozdějších předpisů a Vyhlášky MF č. 416/2004 Sb., kterou se provádí zákon o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů.
  5. Jedním z hlavních úkolů interního auditora je také kontrolovat provádění řídící kontroly.

 

Článek VII

Postavení, práva a povinnosti zaměstnanců statutárního města Brna zařazených do ÚMČ

Zaměstnanci

  1. Zaměstnanci se dle vykonávaných činností člení na:
    • zaměstnance;
    • úředníky.
  2. Základní práva a povinnosti zaměstnanců vyplývají z příslušných ustanovení zákona č. 312/2002 Sb., o úřednících územně samosprávných celků, ve znění pozdějších předpisů, Zákoníku práce a Pracovního řádu ÚMČ.
  3. Každý zaměstnanec je zejména povinen:
    • vykonávat veškeré činnosti, které vyplývají z jeho popisu pracovní funkce;
    • řídit se pokyny nadřízeného (neodporují-li právním předpisům);
    • dodržovat obecně závazné právní předpisy, právní předpisy statutárního města Brna (vztahující se k práci jimi vykonávané) a interní normativní akty ÚMČ;
    • spolupracovat při plnění úkolů s ostatními zaměstnanci;
    • prohlubovat a doplňovat si odbornou kvalifikaci;
    • plně využívat pracovní dobu.
  4. Zaměstnanci, kteří dle vykonávaných činnosti nebo funkčního zařazení odpovídají specifikaci úředníka, se mimo povinností uvedených v bodě 3) řídí ustanovením § 16 zákona č. 312/2002 Sb., o úřednících územně samosprávných celků, ve znění pozdějších předpisů.
  5. Úředník provádějící úkony správního orgánu ve správním řízení je oprávněnou úřední osobou dle § 15 zákona č. 500/2004 Sb., správního řádu, ve znění pozdějších změn a doplňků (dále jen správní řád).
  6. Úředník, který je oprávněnou úřední osobou a dozví se o okolnostech nasvědčujících, že je vyloučen z projednávání a rozhodování ve správním řízení dle § 14 správního řádu je povinen o nich bezodkladně uvědomit svého nadřízeného.

  Vedoucí zaměstnanci

  1. Vedoucím zaměstnancem je každý zaměstnanec, který je v čele útvaru a kterému jsou podřízeni další zaměstnanci. Tito zaměstnanci zařazení do ÚMČ jsou vedoucími úředníky.
  2. Kromě dodržování základních povinností zaměstnanců jsou vedoucí zaměstnanci povinni zejména:
    • v rozsahu své působnosti stanovit konkrétní úkoly, provádět jejich kontrolu, hodnocení a přijímat opatření k jejich plnění;
    • zajišťovat řádné hospodaření se svěřenými prostředky a ochranu svěřeného majetku, v příslušném rozsahu zajišťovat úkoly související s bezpečností ČR a ochranou utajovaných skutečností;
    • kontrolovat dodržování právních předpisů v okruhu své působnosti;
    • zajišťovat a odpovídat za poskytování informací, ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím ve znění pozdějších předpisů, a to z okruhu své působnosti;
    • pečovat o soustavné zvyšování odborné úrovně podřízených zaměstnanců, navrhovat odměny podřízeným zaměstnancům;
    • zabezpečit v okruhu své působnosti plnění povinností ve smyslu zákona č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů a obecného nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 o ochraně osobních údajů (dále jen „GDPR“), ve znění pozdějších předpisů.
  3. kontrolovat a dbát na dodržování předpisů o bezpečnosti práce a požární ochraně, racionalizovat systém organizačních a řídících činností směřujících k efektivnímu plnění úkolů jimi řízeného útvaru. Vedoucí zaměstnanci a pověření zaměstnanci určení v „Seznamu pracovníků s podpisovým vzorem k řídící a věcné kontrole" jsou povinni zajišťovat řídící kontrolu (jako příkazci operací a jako správce rozpočtu a hlavní účetní) v souladu s příslušnými ustanoveními zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě ve znění pozdějších předpisů a vyhlášky MF č. 416/2004 Sb., kterou se provádí zákon o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů.

  Tajemník ÚMČ

  1. jeho postavení, práva a povinnosti jsou vymezeny v § 110 zákona č. 128/2000 Sb., o obcích ve znění pozdějších předpisů;
  2. je odpovědnou osobou v souladu s ustanovením § 2 písmeno e) zákona č. 412/2005 Sb. o ochraně utajovaných informací a o bezpečnostní způsobilosti;
  3. vydává v rámci své působnosti interní normativní akty;
  4. v úřadu městské části působí tajemník, který zastupuje město v oblasti pracovněprávních vztahů v příslušném úřadu městské části a plní obdobné úkoly jako tajemník Magistrátu města Brna. Zodpovídá za vykazovací a oznamovací povinnost úřadu městské části vyplývající z právních předpisů;
  5. zabezpečuje a řídí personální rozvoj ÚMČ, výchovu a vzdělávání zaměstnancům a jejich sociální rozvoj a plní úkoly statutárního orgánu zaměstnavatele podle zvláštních právních předpisů,
  6. zpracovává návrhy základní organizační struktury ÚMČ;
  7. řídí a koordinuje činnost ÚMČ;
  8. předkládá materiály zásadního významu k projednání RMČ;
  9. zajišťuje komplexní výkon dozoru nad zákonností právních předpisů a jiných opatření orgánů městské části;
  10. uzavírá kolektivní smlouvu s odborovou organizací;
  11. svolává ke koordinaci činností ÚMČ porady tajemníka ÚMČ s vedoucími útvarů;
  12. stanoví pracovní náplně přímo podřízeným zaměstnancům, řídí, kontroluje a hodnotí jejich práci a v tomto rozsahu má postavení obdobné vedoucímu odboru;
  13. přijímá oznámení o skutečnosti nasvědčující vyloučení vedoucího odboru ÚMČ nebo jemu přímo podřízeného zaměstnance z projednávání a rozhodování ve správním řízení, rozhoduje o jejich podjatosti a činí potřebná opatření k zajištění dalšího řízení;
  14. řeší spory vzniklé mezi podřízenými útvary.

  Vedoucí odborů/oddělení/referátů

  1. jsou podřízení tajemníkovi ÚMČ a nadřízeni všem zaměstnancům odboru/oddělení/referátu; práci odboru/oddělení/referátu řídí; jejich podřízenost vyplývá z organizační struktury ÚMČ Brno-Židenice (funkčního schématu ÚMČ), (viz příloha č. 2 tohoto Organizačního řádu ÚMČ); na návrh tajemníka ÚMČ je jmenuje a odvolává Rada městské části Brno-Židenice, vyjma vedoucích oddělení a referátu, které jmenuje a odvolává tajemník ÚMČ;
  2. řídí, kontrolují a hodnotí práci podřízených zaměstnanců;
  3. stanoví popis pracovní funkce svých podřízených;
  4. kontrolují plnění úkolů odboru/oddělení/referátu;
  5. zpracovávají a odpovídají za včasnost a kvalitu materiálů předkládaných ke schválení RMČ a ZMČ
  6. koordinují práce odboru/oddělení/referátu;
  7. rozdělují úkoly vyplývající z vlastní činnosti odboru/oddělení/referátu, usnesení RMČ nebo ZMČ mezi zaměstnance odboru/oddělení/referátu;
  8. zúčastňují se zasedání ZMČ (v rozsahu určeném tajemníkem ÚMČ) ;
  9. zabezpečují vedení úplné a přehledné dokumentace právních a jiných předpisů, směrnic a usnesení potřebných pro práci odboru/oddělení/referátu;
  10. operativně vymezují vzájemné zastupování jednotlivých zaměstnanců odboru/oddělení/referátu, tak, aby bylo zajištěno plynulé plnění úkolů i v nepřítomnosti zastupovaného zaměstnance;
  11. v době nepřítomnosti jsou zastupováni určeným zaměstnancem odboru/oddělení/referátu;
  12. jsou oprávněni vydávat v rámci své působnosti interní normativní akty;
  13. navrhují vnitřní organizační strukturu odboru/oddělení/referátu;
  14. přijímají oznámení o skutečnosti nasvědčující vyloučení zaměstnance statutárního města Brna zařazeného do jimi řízeného odboru/oddělení/referátu, ÚMČ z projednávání a rozhodování ve věci správního řízení, rozhodují o jeho podjatosti a činí potřebná opatření k zajištění dalšího řízení;
  15. zajišťují řídící kontrolu v souladu se zákonem č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě, ve znění pozdějších předpisů a Vyhláškou MF č. 416/2004 Sb., kterou se provádí zákon o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů.

 

Článek VIII

Působnost útvarů ÚMČ

  1. Společné obecné působnosti útvarů Úřadu městské části Brno-Židenice
  2. Činnosti pro zabezpečení vnitřního chodu útvaru zejména:
    1. administrativní činnost;
    2. spisová služba;
    3. plánování, organizování a kontrola plnění úkolů;
    4. ochrana svěřeného majetku;
    5. evidence o hospodaření útvaru;
    6. základní evidence zaměstnanců útvaru a agenda jejich odměňování;
    7. ochrana utajovaných skutečností;
    8. bezpečnost a ochrana zdraví při práci;
    9. požární ochrana.
  3. Činnosti související s výkonem vymezené odborné působnosti útvaru zejména:
    1. plnění úkolů uložených RMČ při přípravě a zabezpečování podkladů pro jednání ZMČ a RMČ;
    2. vyjadřování se k návrhům interních normativních aktů úřadu a obecně závazných vyhlášek a nařízení statutárního města Brna a městské části z hlediska své odborné působnosti a v případě potřeby podíl na jejich zpracování;
    3. poskytování informací a podkladů z okruhu vlastní působnosti orgánům městské části pro výkon jejich činnosti;
    4. výkon státní správy ve vymezených oblastech činností s výjimkou věcí, které patří do působnosti RMČ nebo zvláštního orgánu;
    5. prošetřování a vyjadřování se ke stížnostem, oznámením a podnětům občanů z okruhu své působnosti;
    6. výkon kontrolní činnosti v rámci působnosti útvaru;
    7. spolupráce s komisemi RMČ a výbory ZMČ;
    8. v době mimořádných situací plnění úkolů obrany a ochrany obyvatelstva a zabezpečování z nich vyplývající činnosti;
    9. zpracovávání podkladů k žádostem o poskytování informací z okruhu vlastní působnosti ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím ve znění pozdějších předpisů včetně vydání rozhodnutí v případech, kdy žádostem o poskytnutí informací, se ve smyslu tohoto zákona nevyhoví;
    10. zajišťovat ochranu osobních údajů při výkonu činnosti v rámci své působnosti ve smyslu zákona č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů a obecného nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 o ochraně osobních údajů (dále jen „GDPR), ve znění pozdějších předpisů;
    11. postup v případě neplnění finančních závazků vyplývajících smluvním partnerům městské části ze smluv na pronájem nemovitostí je stanoven zvláštním vnitřním předpisem.
  4. Specifické odborné působnosti útvarů ÚMČ jsou samostatně uvedeny v příloze č. 1 tohoto Organizačního řádu ÚMČ.

 

Článek IX

Závěrečná ustanovení

  1. Tento Organizační řád ÚMČ (úplné znění) byl schválen RMČ 9/44 dne 26.08.2024.
  2. Tento Organizační řád ÚMČ nabývá účinnosti dne 01.09.2024 a v plném rozsahu nahrazuje Organizační řád ÚMČ schválený RMČ 8/13 dne 17.06.2019 včetně aktualizované přílohy č. 1 a přílohy č. 2.
  3. Organizační řád ÚMČ je závazný pro starostu městské části Brno-Židenice, místostarosty (případně uvolněného člena zastupitelstva), tajemníka ÚMČ, interního auditora a další zaměstnance statutárního města Brna zařazené do tohoto úřadu.
  4. Všichni vedoucí zaměstnanci zařazení do ÚMČ jsou povinni s tímto Organizačním řádem ÚMČ neprodleně prokazatelně seznámit všechny zaměstnance jimi řízeného útvaru

 

Přílohy:

Příloha č. 1 – Postavení, pravomoc, působnost a základní zaměření útvarů ÚMČ

Příloha č. 2 – Organizační struktura ÚMČ Brno-Židenice  

 

Ing. Jiří Janáček, tajemník ÚMČ Brno-Židenice

Ing. Petr Kunc, starosta MČ Brno-Židenice